Medlemsfordele

Præsteforeningens Kalender

Som medlem af Præsteforeningen får du hvert år ultimo juni måned næste års kalender tilsendt gratis.

Vær opmærksom på, at den udsendes sammen med Præsteforeningens Blad i et plastikomslag.

Som medlem af Præsteforeningen kan yderligere eksemplarer bestilles på mail: ddp@praesteforening.dk – pris pr. stk. er 50 kr. incl. porto.

Kalender 2019-2020

Legat: Præsteenkefonden

Præsteforeningens hovedbestyrelse administrerer Præsteenkefonden.

Fondens formål er at yde økonomisk tilskud til boligudgifter for mindrebemidlede enker eller enkemænd efter præster i den evangelisk-lutherske folkekirke i Danmark.

Uddelingen kan endvidere ske til mindrebemidlede børn (under 21 år eller under uddannelse) af ovennævnte præster afgået ved døden – eller præsters fraseparerede eller fraskilte ægtefæller.

Ved boligudgifter forstås modtagerens udgifter i bred forstand, uanset om der er tale om leje-, andels- eller ejerbolig.

Legatportionerne uddeles to gange årligt, og kan udgøre op til 10.000 kroner. Legatet opslås på Præsteforeningens hjemmeside og i Præsteforeningens Blad.

Bestyrelsen består af Karen Lundblad, Sandra Kastfelt, Anna Grethe Christensen og Hans Christian Andersen.

Det udfyldte ansøgningsskema skal sendes til Præsteforeningen, Linnésgade 25, 4. sal, 1361 København K.

Ansøg

Præsteenkefonden legatansøgning
Online ansøgningsskema til Præsteenkefonden.

Vejledning til legatansøgning
Hent vejledning til legatansøgning (PDF).

Forbrugsforeningen

Som medlem af Præsteforeningen kan du blive medlem af Forbrugsforeningen. Det gælder også, hvis du er studerende, efterlønsmodtager eller pensionist.

Hver gang du benytter Forbrugsforeningens kontokort i én af de ca. 4.500 forretninger, som foreningen samarbejder med, optjener du bonus – med forskellige bonusprocentsatser.

Tjenestemændenes Låneforening

Som medlem af Præsteforeningen har du mulighed for at optage lån gennem Tjenestemændenes Låneforening. Udlånsrenten er pt. 5,6%.

Hvem kan låne?

Medlemmer af Præsteforeningen, der er ansat under staten, er berettiget til at låne. Det samme er præster i private kirkelige organisationer, hvor der af Kirkeministeriet ydes refusion af lønnen.

Betingelserne er i øvrigt fast ansættelse. Endvidere kan også pensionerede medlemmer, der modtager tjenestemandspension optage lån, idet lånet dog som udgangspunkt skal være afviklet ved det 70. år.

Hvad kan man låne til?

Lånene ydes til stort set alle formål, såsom anskaffelse og istandsættelse af bolig, inventar, bil, udgifter i forbindelse med forflyttelse og børns uddannelse, større læge- eller tandlægeregninger og lignende. Der ydes ikke lån til spekulative formål.

Hvor meget kan der lånes?

Lånene ydes afhængigt af formål og kan højst udgøre et beløb svarende til en halv årsløn. Lånene fastsættes af Låneforeningen og har en løbetid på mellem 1 og 8 år.

Hvad koster lånet?

Renten er variabel, men ligger i almindelighed under pengeinstitutternes. Der beregnes ingen provision eller andre låneomkostninger.

Præsteforeningens repræsentant i Låneforeningen er sekretariatschef Jette Frederiksen.

Tjenestemændenes Låneforening
H.C. Andersens Boulevard 38

Telefon: 3312 3228
Hjemmeside: www.tjlaan.dk

Ansøgningsskema

Ansøgninger om lån sendes til Præsteforeningen.

Gå til online-ansøgningsskema

Samrådets Boligselskab

Som medlem af Præsteforeningen kan du, hvis du er sognepræst eller pensioneret sognepræst, optages i Boligselskabet og få mulighed for at en billig lejlighed. Indmeldelsesgebyret udgør 5.000 kr. én gang for alle.

Boligselskabet er stiftet i 1927 med det formål at skaffe bolig til billig leje eller som fribolig, fortrinsvis til enker/enkemænd med børn efter selskabets medlemmer samt til pensionerede medlemmer m.fl.

Som medlemmer kan optages tjenestemænd og overenskomstansatte, der er ansat i – eller pensioneret fra – en stilling i staten eller amtskommunerne, hvor Akademikerne har forhandlingsretten.

Selskabets ejendomme er:

• Vinkelager, 2720 Vanløse
  • Amager Fælledvej 18-30, 2300 Kbh. S.
  • Frøbels Allé 2-6 og Ewaldsensvej 4-6, 2000 Frederiksberg
  • Dalgas Boulevard 81-85 og Ewaldsensvej 2, 2000 Frederiksberg
  • Mokkahuset, 2610 Rødovre

Alle lejligheder er med varme og bad. Husleje ligger mellem ca. 2.800-14.500 kr. månedligt + varme – højest i Mokkahuset.

Indmeldelse

Samrådets Boligselskab
Administrationen
Nørre Voldgade 96, 6.

Telefon: 33 11 26 76.
E-mail: sbs@sbs-dls.dk

Hjemmeside: www.sbs-dls.dk

Din socialrådgivning

Hvis du bliver syg, kan du have brug for at kende dine rettigheder med hensyn til den sociale rådgivning, d.v.s. sygedagpenge, fleksjob, førtidspension og folkepension.

Har du pension i Velliv, tidligere Nordea Liv & Pension, kan du få rådgivning herom i Velliv,  “Din socialrådgivning”,  på tlf. 70 33 37 03.

Socialrådgivningen har tavshedspligt.

Din socialrådgivning

Præsteforeningens gruppelivsordning

Præsteforeningens gruppelivsordning har forsikret alle aktive medlemmer, der betaler månedskontingent. Forsikringsbeløbene, der udbetales ved medlemmets død, andrager:

Fyldt alder Udbetaling ved død
Under 65 år kr. 300.000,00
65 år kr. 150.000,00
70 år kr. 0,00

Til efterladte børn under 20 år udbetales et beløb på kr. 30.000,00 pr. barn.

Præmien udgør 115,- kr. pr. måned, som betales via dit kontingent i Præsteforeningen.

Sognepræster og andre tjenestemandsansatte præster er endvidere dækket overenskomstmæssigt gennem Finansministeriets og CFU’s aftale med Forenede Gruppeliv.

Lån & Spar Bank

5%, gratis rådgivning og andre bankfordele, der giver lidt mere overskud i hverdagen

Præsteforeningen har et samarbejde med Lån & Spar. Det er et stærkt fællesskab med seriøse medlemsfordele – og rådgivning, du kan bruge til noget!

Her får du helt gratis og uforpligtende rådgivning

Når privatøkonomien skal justeres eller drømmene realiseres. Lån & Spar tilbyder personlig sparring om alle aspekter af din privatøkonomi som fx; boligfinansiering, pensionsopsparing, investering, m.v.

Du kan få 5% i rente

På de første 50.000 kr. på din lønkonto. Det er Danmarks højeste indlånsrente og kan give op til 2.500 kr. om året – noget mange medlemmer allerede nyder godt af.

Fleksible boliglån til konkurrencedygtige priser

Du kan vælge mellem flere forskellige kombinationer inden for boligfinansiering; fx en kombination mellem et sikkert realkreditlån og en fleksibel boligkredit.

Billige billån er også en mulighed

Specielt til dig som medlem Præsteforeningen. Her kan du låne til en ny bil på ekstra gode betingelser. Har du allerede et dyrt billån, kan du også flytte det til Lån & Spar og spare penge hver måned. Her er ingen skjulte gebyrer eller særlige omkostninger. Du betaler for oprettelsen og får en lav variabel rente på 2,95% p.a.

Beregn selv og søg her
Her kan du også læse om betingelserne.

Fordele til færdiguddannede medlemmer af Præsteforeningen

• LSBprivat® Lønkonto med 5% i rente på de første 50.000 kr. og 0% på resten
  • LSBprivat® Opsparing med høj rente på hele kontoen ved en saldo på minimum 50.000 kr.
  • LSBprivat® Budget
  • Gratis Visa/Dankort og MasterCard med samme pinkode
  • Gebyrfri netbank på dine LSBprivat konti
  • Gratis oprettelse af kassekredit på mellem 50.000-100.000 kr. med favorabel rente.

Se hvad der skal til – klik her

Fordele til studerende medlemmer af Præsteforeningen

• 5 % i rente på indlån fra 0-20.000 kr., 0 % på resten
  • Kassekredit op til 50.000 kr. med 5% i rente
  • StudieOpsparing
  • StudieBudget
  • Gratis kontanthævninger og valutaveksling i hele Danmark
  • Gratis Visa/Dankort og MasterCard med samme pinkode
  • Gratis overførsler og betaling af girokort i netbank.

Se, hvad der skal til – klik her

Et fællesskab, der betaler sig

Lån & Spar er en bank for fællesskaber. Siden 1880 har vi lånt penge til helt almindelige mennesker. Det gør vi stadig. I dag ejes vi af mere end 50 organisationer, der også har fællesskab som værdi. Blandt andet Præsteforeningen. Derfor får du som medlem ekstra gode bankfordele, indsigtsfuld rådgivning og unikke bankprodukter, ingen andre banker kan give dig.

Faktisk kan man sige, at Lån & Spar er kundeejet – ejet af dig og alle de andre medlemmer af Præsteforeningen. En bundsolid bank drevet af mennesker til mennesker. En personlig bank vi deler med hinanden.

Vil du høre mere, så tag endelig fat i os

Vi mødes gerne til en uforpligtende snak om, hvad vi kan gøre for dig og din økonomi.

Skulle det ende med, at du gerne vil skifte bank, er det ikke så svært som mange tror. Finder du de nødvendige papirer frem og tager dig tid til et møde, så klarer vi resten – også kontakten til din nuværende bank.

Om det skal være et telefonmøde, et netmøde eller et møde i banken, bestemmer du. Er du allerede kunde hos Lån & Spar, så kontakt din rådgiver og hør mere om dine muligheder.

Klik her og book et møde eller ring til os på 3378 1908.

Skadesforsikringer i Tryg Gruppeforsikring

Præsteforeningen og Tryg Gruppeforsikring har en aftale, der giver medlemmerne mulighed for at tegne privatforsikringer til fordelagtige priser.

Her finder du flere oplysninger om de forskellige forsikringer, som du kan tegne via aftalen

Ønsker du at tegne forsikringer hos Tryg Gruppeforsikring, skal du henvende dig på telefon 70 33 25 25 eller e-mail gruppe@tryg.dk

Fakta om Tryg Gruppeforsikring

Tryg Gruppeforsikring er en selvstændig afdeling i Tryg, som kun tilbyder forsikringer til medlemmer af faglige organisationer og lignende.

Garantifond

Tryg Forsikring A/S (Danmark) er tilsluttet Garantifonden for skadesforsikringsselskaber. Alle de private Tryg-forsikringer, som du tegner gennem Præsteforeningen, er omfattet af Garantifonden. Dette gælder også forsikringer, der er tegnet kollektivt, når disse svarer til private forsikringer.