Overenskomstpension

Din pensionsordning i PFA

Præsteforeningen har fra 1. april 2019 en kollektiv pensionsaftale med PFA, der er et af branchens førende pensionsselskaber. Du bliver automatisk omfattet, når du bliver ansat, og du får en ordning, der både indeholder en opsparing til pension og forsikringer, der dækker dig her og nu. Vi anbefaler, at du læser din ordning grundigt igennem og tager stilling til enkelte valg, så både opsparing og forsikringer passer til dig.

Kom godt i gang

For at få en god start med PFA er det en god idé at booke tid til en rådgivning. Her kan du høre mere om dine muligheder, og få en snak med en rådgiver om dine behov og dine ønsker til din ordning. Du kan læse mere og booke en tid til rådgivning her:

Du er altid velkommen til at kontakte PFA på telefon 70 80 88 70, hvis du har behov for det.

Medlemmer med helbredsmæssige problemer

I forbindelse med overgangen til PFA vil medlemmer som udgangspunkt få en dækning ved nedsat erhvervsevne.

Medlemmer der er ansat i fleksjob, og medlemmer, der får udbetaling ved nedsat erhvervsevne, bliver som udgangspunkt i Velliv med deres ordning.

Medlemmer hvis arbejdskapacitet er nedsat med mindst halvdelen forbliver også i Velliv.

Kollektiv ordning for overenskomstansatte præster

Præsteforeningen har en fælles kollektiv pensionsaftale med Velliv.

Du bliver omfattet af pensionsaftalen ved ansættelsen, hvis du kan afgive tilfredsstillende helbredsoplysninger.

Du kan logge på din pension hos Velliv her