Overenskomstpension

Din pensionsordning i PFA

Præsteforeningen har fra 1. april 2019 en kollektiv pensionsaftale med PFA, der er et af branchens førende pensionsselskaber. Du bliver automatisk omfattet, når du bliver ansat, og du får en ordning, der både indeholder en opsparing til pension og forsikringer, der dækker dig her og nu. Vi anbefaler, at du læser din ordning grundigt igennem og tager stilling til enkelte valg, så både opsparing og forsikringer passer til dig.

Kom godt i gang

For at få en god start med PFA er det en god idé at booke tid til en rådgivning. Her kan du høre mere om dine muligheder, og få en snak med en rådgiver om dine behov og dine ønsker til din ordning. Du kan læse mere og booke en tid til rådgivning her:

Du er altid velkommen til at kontakte PFA på telefon 70 80 88 70, hvis du har behov for det.

PFA EarlyCare

PFA kan tilbyde hjælp fra første dag i en sygemelding, hvis der er risiko for, at sygemeldingen bliver langvarig. PFA’s Health Guides sidder klar til at hjælpe med social- og sundhedsfaglig sparring samt tilbud om behandling, der matcher sygdomsforløb – PFA kalder det PFA EarlyCare.

PFA ved, at en tidlig fokuseret indsats og støtte er det mest effektive værn mod langvarig sygdom, og derfor vil PFA gerne i kontakt med dig så tidligt som muligt efter en sygemelding. PFA EarlyCare kan kontaktes på telefon 70 80 75 05, hvor PFA’s team sidder klar til at hjælpe.

Tjenestemænd kan kontakte kundechef Claus Bielefeldt på mobilnr. 24 88 42 45, hvis der mod forventning opstår misforståelser.

Du kan læse mere her: www.pfa.dk/earlycare

Medlemmer med helbredsmæssige problemer

I forbindelse med overgangen til PFA vil medlemmer som udgangspunkt få en dækning ved nedsat erhvervsevne.

Medlemmer der er ansat i fleksjob, og medlemmer, der får udbetaling ved nedsat erhvervsevne, bliver som udgangspunkt i Velliv med deres ordning.

Medlemmer hvis arbejdskapacitet er nedsat med mindst halvdelen forbliver også i Velliv.

Har du ikke overført din opsparede pension til PFA?

Præsteforeningen har indtil udgangen af marts 2019 haft en fælles kollektiv pensionsaftale med Velliv.

Hvis du ikke har overført din opsparede pension til PFA, vil du stadig have en del af din pension opsparet hos Velliv

Du kan logge på din pension hos Velliv her