Vidensbank

I vidensbanken kan du bl.a. finde Præsteforeningens Blad og andre teologiske ressourcer som prædikenvejledninger og prædikenforberedelse.

Du skal være medlem af Præsteforeningen og have login til hjemmesiden, for at kunne se siderne i vidensbanken.

Hvis du er medlem af Præsteforeningen, kan du oprette login her.

Hvis du ikke er medlem af Præsteforeningen, kan du læse mere om medlemskab her.

Log ind her
Hvis du har oprettet dig, kan du logge ind i medlemsområdet.

Præsteforeningens Blad

Præsten, Præsteforeningens medlemsblad

Du kan læse udgivelser af Præsteforeningens Blad tilbage til og med 1997. Hver årgang har sin egen side med de enkelte blade som PDF, samt indholdsfortegnelse for det pågældende år.

Prædikenvejledninger

Her kan du finde forskellige prædikenvejledninger til inspiration til alle årets gudstjenestedage. Vejledningerne er delt op i Første tekstrækkeAnden tekstrække og Prædikenforberedelse.

Søg i vidensbanken

To sidder og i teologi sal

Hvis du vil søge specifikt på emner i vidensbanken, kan du benytte søgefunktionen på denne side. Her medtages kun resultater fra siderne om prædikenvejledninger og Præsteforeningens Blad.

Den liturgiske samtale

Se workshop og samtalemateriale til Den liturgiske samtale her