300 studentermedlemmer

Præsteforeningens studenterambassadører i Aarhus Adrian Kvist og Kristine Hansen stod klar med kaffe og informationer til de nye teologistuderende i Aarhus den 2. oktober 2023.

300 studentermedlemmer

Præsteforeningen har gennem de sidste par år prioriteret foreningens synlighed på fakulteterne med henblik på hvervning af studentermedlemmer.

Efter hvervekampagnen i september 2023 på København og Aarhus universiteter er antallet af studentermedlemmer steget fra 250 til lidt over 300. Noget af en udvikling i betragtning af, at foreningen for få år siden blot havde en håndfuld studentermedlemmer.

Det arbejde Præsteforeningen og ikke mindst uddannelsesudvalget har lagt i at møde de teologistuderende bærer nu frugt”, siger Præsteforeningens formand Pernille Vigsø Bagge ”Det kan vi kun glæde os over. Det er afgørende, at de teologistuderende kommer med i det faglige fællesskab, men også at de får indblik i, hvad det vil sige at blive præst. Ikke mindst i en tid med præstemangel”.

Præsteforeningen har derfor også tilbud om prædikenværksted til de teologistuderende, sender nyhedsbreve og har studenterambassadører, som kan formidle kontakt og informationer.

Vi arbejder videre med at udvikle tilbud og er i løbende dialog med de studerende om deres behov og ønsker”, siger Pernille Vigsø Bagge.

Billede:

Præsteforeningen