Konsulent til Præsteforeningen

Brænder du for et meningsfuldt arbejde, der har betydning for store dele af det danske samfund, så skal du søge stillingen som konsulent hos os. Præsteforeningens medlemmer er præster og teologer, som er dybt engageret i deres arbejde og i deres virke gør en forskel for mange mennesker. Som konsulent i Præsteforeningen får du et arbejde med højt til loftet og spændende opgaver.

Der er tale om en nyoprettet stilling, hvor dine opgaver gennem rådgivning og forhandling vil være at bistå vores medlemmer til at have de bedste ansættelsesmæssige rammer og vilkår til at udøve deres arbejde.

Vi er et lille sekretariat med 10 ansatte, hvor opgaverne er varierede og har et godt arbejdsmiljø. Hovedvægten af dine opgaver vil have fokus på rådgivning af medlemmer og tillidsrepræsentanter. Du vil også komme til at stå for at undervise og lave præsentationer til fysiske og virtuelle kurser for medlemmerne. Afstanden er kort til vores hovedbestyrelse, som efterspørger rådgivning og sparring om udviklingen af foreningen og fagområder, som arbejdsmiljø, uddannelse og boligpolitik, så du skal kunne begå dig i en politisk ledet organisation.

Det vil være en fordel, hvis du har en juridisk eller samfundsvidenskabelig kandidateksamen. Hvis du har erfaring fra en faglig- eller interesseorganisation, vil det være fint, men det er ingen betingelse. Det samme gælder, hvis du har kendskab til tjenestemandsområdet og det offentlige overenskomstområde.

Vi søger en medarbejder, der trives i et team, men som samtidig mestrer at arbejde målrettet og selvstændigt med tunge medlemssager. Du skal være en god kommunikator og evne at skabe gode samarbejdsrelationer til medlemmerne og de politisk valgte.

Vi er en rummelig arbejdsplads, hvor der bliver taget hensyn til, at arbejds- og familieliv balancerer. Vi lægger vægt på en positiv, humoristisk og uformel omgangstone. Vi har i det daglige et stort ansvar for selv at tilrettelægge og prioritere den konkrete opgavevaretagelse, og der er mulighed for hjemmearbejde.

Der er tale om en fuldtidsstilling, hvor lønnen forhandles med udgangspunkt i dine kompetencer. Det bliver prioriteret, at du løbende har mulighed for at udvikle dine kompetencer.

Præsteforeningen er en faglig organisation, der varetager medlemmernes kollektive og individuelle interesser. Foreningen har ca. 3600 medlemmer, der fortrinsvis er ansat som præster i folkekirken.

Sådan søger du

Præsteforeningen flytter den 11. februar 2024 til Rosenvængets Alle 16, 2100 København Ø. Vi ønsker stillingen besat snarest derefter.

Send din ansøgning og cv hurtigst muligt og senest den 12. januar 2024. Vi afholder samtaler løbende.

Er du interesseret – og har lyst til at vide mere?

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Lars Qvistgaard, direktør for Præsteforeningen, på tlf. 21 47 26 86.

Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.

Præsteforeningen