Paneldebat – hvad vil vi med folkekirken?

Paneldebat om folkekirken i Sankt Nikolai Kirke i Holbæk den 26. juni 2024 kl. 19:00.

Er Gud en kvinde? Skal vi adskille kirke og stat? Må kirken gifte sig med tidsånden? Hvor woke, hvor grøn, hvor politisk må kirken være? Hvad skal vi egentlig med kirken i dag og hvor skal kirken bevæge sig hen? Hvorfor lukker vi ikke bare de små søvnige sogne? Og hvorfor engagerer DU dig ikke i kirkens lokale demokrati, nemlig menighedsrådet?

I anledning af det forestående menighedsrådsvalg den 17. september 2024 og i samarbejde med og mellem kirke, kultur, købstad og kommune inviterer Sankt Nikolai Kirke til paneldebat, hvor vi stiller skarpt på nogle af tidens vigtigste kirkepolitiske, værdimæssige og eksistentielle spørgsmål.

Undervejs synger vi nogle af de bedste hits fra højskolesangbogen, smager på sommerens liflige vine fra Gran Vin og slukker tørsten i kolde fadøl fra Holbæk Bryghus.

Kom og mød:
Kirkeminister Morten Dahlin (V)
Biskop over Roskilde Stift Ulla Thorbjørn Hansen
Formand for Landsforeningen for Menighedsråd Anton Pihl
Formand for Præsteforeningen Pernille Vigsø Bagge
Borgmester i Holbæk Kommune Christina Krzyrosiak Hansen
Forfatter Jens Christian Grøndahl

Ordstyrer er nyheds- og debatredaktør på Kristeligt Dagblad Johannes Henriksen

Dørende åbner kl. 18:00.

Begivenheden er gratis og alle er velkomne.

Læs mere HER

Folkekirken