Fælles lønpolitik for provst

Tirsdag den 23. august 2022 indgik Præsteforeningen og Kirkeministeriet aftale om en fælles lønpolitik for folkekirkens provster.

Præsteforeningens formand Pernille Vigsø Bagge glæder sig over, at det endelig er lykkedes at få aftalen i hus. ”Det har taget tid. Både den tidligere og den nuværende hovedbestyrelse har arbejdet med aftalen om en fælles lønpolitik for folkekirkens provster. Ikke alt er landet som vi gerne ville, men nu er vi på vej, og vi kæmper videre. Ikke mindst med at få rykket de sidste provster op i LR 37.”

Med en fælles lønaftale får provsterne –  ligesom præsterne – retningslinjer at forhandle ud fra. Aftalen opstiller også klare kriterier for tillæg og løndannelse

Her underskriver Præsteforeningens formand Pernille Vigsø Bagge og HR-chef i Kirkeministeriet Lene Graakjær Lund aftalen.

Præsteforeningen