Ny hjemmeside samler viden og inspiration til præster

Præst.dk er en ny hjemmeside med et visuelt univers, som kommunikerer præstejobbet til unge i studievalg, teologistuderende og præster. På hjemmesiden kan teologistuderende samt dem, som overvejer at læse teologi få inspiration, viden og overblik over blandt andet arrangementer, praktikophold og inspiration til et liv som præst. For præster i embede formidler hjemmesiden kollegafællesskaber og inspiration til arbejdet.

Hjemmesiden er en del af projektet ”Læs teologi og bliv præst – fastholdelse og rekruttering af præster i folkekirken”. Projektet er finansieret af Kirkeministeriet. Styregruppen bag projektet er sammensat af repræsentanter fra biskopperne, Præsteforeningen, Landsforeningen af Menighedsråd, Provsteforeningen og stifterne.’

Besøg Præst.dk her.

Folkekirken