Slut med negative renter for Lån & Spars privatkunder

Rentestigningen i Nationalbanken har medført, at Lån & Spar har valgt at foretage en række ændringer i rentesatserne.

Lån & Spar var blandt de sidste, der indførte negative renter for privatkunder, og nu er de blandt de første, der fjerner dem igen. Det gør de med baggrund i den seneste justering fra Nationalbanken og en forventning om, at der kommer flere justeringer i efteråret.

Allerede fra 1. august tilbyder de derfor deres privatkunder en indlånsrente på 0%.

De udsendte en pressemeddelelse fredag d. 22. juli, om ændringerne. Du kan få et overblik over alle renteændringer her:

• Med virkning fra 1. august fjerner de negative renter for alle privatkunders indlån.
  • Med virkning fra 1. august hæver de den negative rente med 0,5% for alle erhvervskunders indlån
  • I starten af september hæver de renten med 0,5% for udlån og kreditter for både privat- og erhvervskunder. Rentestigningen på udlån varsles individuelt til alle berørte kunder.

De tilbyder naturligvis fortsat 3% i rente på lønkontoen på de første 50.000 kroner til kunder i banken, som er medlem af en af foreningerne i Lån & Spars ejerkreds.

Præsteforeningen