Præsteforeningens møde med kirkeminister Morten Dahlin

Ønsket om en god dialog og samarbejde kendetegnede Præsteforeningens møde med kirkeminister Morten Dahlin.
Præsteforeningens formandskab Pernille Vigsø Bagge og Iben Johanne Thomsen var sammen med direktør Lars Qvistgaard inviteret til hilse-på møde hos den nye minister onsdag den 10. januar 2024.
“Et positivt, konstruktivt og effektivt møde, hvor vi fik en drøftelse af nogle af de aktuelle emner, som presser sig på for os som Præsteforening. Vi var omkring præstemangel, arbejdsmiljø, præsters muligheder for supervisor og provsters ledelsesrum”, sagde Pernille Vigsø Bagge efter mødet. Hun konstaterede, at der er brug for en økonomisk håndsrækning til folkekirken og glædede sig over, at ministeren var lydhør overfor foreningens synspunkter.

Kirkepolitik